/ بدون تصنيف / New Big Macs, Cheaper Drinks Help Boost McDonald’s Sales

New Big Macs, Cheaper Drinks Help Boost McDonald’s Sales

Last year, McDonald’s had all-day breakfast to thank for a boost in sales, beating earning expectations. Now, the company has its three sizes of Big Macs and cheaper drinks to hang its fatter wallet on.

Golden Arches posted a same-store sales gain of 1.7% for the first quarter of 2017, likely a result of the company’s menu changes and promotions.

The company says that while all-day breakfast continued to buoy sales, the addition of the bigger Grand Mac and smaller Mac Jr. and $1 and $2 McCafe drink and soda promotions contributed to the increases.

Total revenue for the fast food giant came to $5.68 billion for the first quarter, a 4% decline over sales for the same period in 2016.

However, the revenue levels represent a $15 million increase over average projections, Bloomberg reports.

“Our efforts to build a better McDonald’s are yielding meaningful results with continued positive momentum,” McDonald’s CEO Steve Easterbrook said in a statement. “There’s a sense of urgency across the business as we take actions to retain existing customers, regain lapsed customers and convert casual customers to committed customers.”

The company’s same-store sales in the U.S. beat analysts’ previous estimate of a 0.8% drop predicted by analysts, Bloomberg reports.


by Ashlee Kieler via Consumerist

عن الكاتب :

شاب مغربي أحب كل جديد في عالم الانترنت من مواقع وبرامج واحب التدوين ودائما ابحث عن الجديد لتطوير مهاراتي في مختلف الميادين التي تعجبني لكي انقل معرفتي وتجاربي لآخرين حتى يستفيدوا بقدر ما استفدت انا ;)
الموضوع السابق :إنتقل إلى الموضوع السابق
الموضوع التالي :إنتقل إلى الموضوع القادم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

بوابة القاهرة: شكرا لإبداء رأيك

تعديل

التصنيفات

التصنيفات

خطاب السيسي

الصفحات

يتم التشغيل بواسطة Blogger.

التصنيفات

التصنيفات

Ads 468x60px

Social Icons

تعرف على بوابة القاهرة

المتابعون

أرشيف الموقع

Featured Posts